Užitečná doporučení k pojistným událostem
Jak postupovat v případě pojistných událostí
Jak jste pojištěni?
Před cestou se dobře seznamte s pojistnými podmínkami a rozsahem Vašeho pojištění včetně limitů pojistného plnění (maximální výše plnění) a výluk z pojištění.
Na co si dát na cestách pozor?
- Zkontrolujte si platnost pasu (min. 6 měsíců)
- Při letecké přepravě berte s sebou do kabiny cenné a křehké věci (fotoaparáty, kamery, notebooky, šperky, peníze, brýle, léky)
- Při delším letu si do příručního zavazadla sbalte i základní potřeby na jeden den
- Při převzetí zavazadla od přepravce ho důkladně zkontrolujte a jakékoli poškození reklamujte ještě na letišti u přepážky „Baggage Claims“ v areálu letiště
- Při cestě autem uložte veškerá zavazadla do zavazadlového prostoru, nikdy neponechávejte jakékoliv věci v kabině vozu, byť přikryté
- V hotelu ukládejte cenné věci, větší finanční obnosy, šperky a doklady do hotelového trezoru
- V exotických zemích se vyhněte požívání vody z vodovodu, kostek ledu, mléčných výrobků a jídel prodávaných pouličními prodejci, i zuby si čistěte vodou prodávanou v lahvích a při sprchování vodu nepolykejte, zabráníte tím žaludečním a střevním problémům a nákaze parazity
- Nikdy neodevzdávejte v zahraničí Váš cestovní pas, ať jste k tomu z jakýchkoliv důvodů vyzváni, v krajním případě nechte přivolat policii
- Před cestou si opatřete fotokopie cestovního dokladu a uložte je na odlišném místě než originály
Jak využít asistenčních služeb?
Aktivní asistenci pro Vás zajišťuje asistenční služba s česky hovořícími operátory, kteří jsou k dispozici na telefonu 24 hodin denně, 7 dní v týdnu a pomohou Vám v jakékoliv nouzové situaci během pobytu v zahraničí.
Kontaktovat je můžete telefonicky na +420 221 860 606 nebo přes mobilní aplikaci Moje Evropská.
Kdy se obrátit na asistenční službu?
Na asistenční službu se obraťte v jakékoli tísňové situaci vyžadující pomoc, např.:
- Když potřebujete lékaře
- Přesáhnou-li Vaše výlohy na ošetření 150 euro
- Nelze-li zaplatit ošetření v hotovosti
- V případě hospitalizace nebo lékařského převozu
- Při nehodě
- Před předčasným návratem do vlasti
- Při úmrtí spolucestujícího
- Při ztátě či odcizení zavazadel nebo cestovních dokladů
- V souvislosti s Vaší odpovědností za škodu
S čím Vám asistence pomůže?
- Poradí, jak postupovat při pojistné události
- Zajistí, abyste byli v rukou kvalitních specialistů, a to kdekoli ve světě
- Poskytnutím platební záruky Vás ušetří přímé platby při hospitalizaci či při náročném ambulantním ošetření
- S využitím českého asistenčního lékaře sleduje Váš zdravotní stav
- Zajistí přivolání blízké osoby z vlasti při Vaší delší hospitalizaci
- Zorganizuje převot zpět do vlasti či repatriaci ostatků
- Zprostředkuje kontakt s rodinou ve vlasti
- Potvrdí úhradu vzniklé škody způsobené třetí osobě
- Pomůže zajistit právního zástupce při způsobení škody
Na co se Vás asistence zeptá?
- Vaše jméno a datum narození
- Co se stalo, případně jaké máte zdravotní problémy
- Číslo pojistky
- Místo a délku pobytu v zahraničí
- Kontaktní telefonní číslo
Jak nahlásit pojistnou událost?
Využijte možnost ohlášení škody on-line přímo na stránkách www.ERVpojistovna.cz. Tato služba umožňuje podstatně urychlit a zjednodušit proces vyřízení
pojistné události. Pro hladný průběh vyplňte důkladně všechny kolonky škodního protokolu, přiložte naskenované originály dokladů a co nejlépe popište okolnosti vzniku škody.
Co dělat při nutnosti zrušení cesty?
- Neprodleně kontaktujte cestovní kancelář/poskytovatelé služeb a vyžádejte si storno fakturu na zakoupený zájezd/službu
- Nahlaste pojistnou událost pokud možno ještě před plánovaným začátkem cesty
Co dělat při onemocnění nebo úrazu?
- Při hospitalizaci co nejdříve informujte asistenční službu
- Náklady spojené s ambulantním ošetřením zaplaťte v hotovosti a účty pečlivě uchovejte, aby Vám mohli být po návratu proplaceny
- Nebudete-li schopni uhradit účty v hotovosti, obraťte se na asistenční službu
- Neuhraďte žádné účty zaslané na Vaší adresu a předejte je ihned pojišťovně
- Dojde-li k úrazu v souvislosti s autonehodou, předejte pojišťovně veškeré doklady vyšetřujících orgánů
Co dělat při škodě na zavazadlech?
- Krádež zavazadel neprodleně ohlaste na policejní stanici
- Vyžádejte si policejní protokol a snažte se, aby obsahoval seznam odcizených věcí, přibližnou dobu odcizení, kde byly odcizené věci uloženy,
došlo-li k odcizení věcí z vozidla, zda bylo vozidlo řádně zabezpečeno, jaké části vozidla byly poškozeny při násilném vniknutí
- Dojde-li ke škodě na zavazadlech během přepravy, vyžádejte si od dopravce protokol PIR (letecká doprava) či jiné věrohodné potvrzení
- Okolnosti vzniku nehody se snažte zdokumentovat (fotografie apod.)
- Při škodě na zavazadlech přiložte originály účtů za věci, za něž požadujete náhradu
Co dělat při odpovědnosti za škodu?
- Svou odpovědnost za škodu bez pojišťovny neuznávejte a okamžitě informujte asistenční službu, vzniklou škodu poškozenému nehraďte ani částečně
- Nepodepisujte žádný dokument, jehož obsahu nebudete rozumnět
- Poškozeného informujte o svém pojištění a předejte mu kontakt na pojišťovu
- Snažte se zajistit písemná prohlášení poškozeného a případných svědků